Ordensregler på SRI

- Al færden og ophold på klubbens område sker på eget ansvar.

- Der skal vises hensyn overfor mennesker, dyr og materiel

- Støjende adfærd er ikke tilladt

- Efter et hvert ophold på staldgangen og i vandspiltovene skal man feje og rydde op efter sig.

- Vask af heste foregår i vandspiletovene(alm. aftørring med svamp samt rens af sår undtaget)

- Rygning er forbudt i klubben indendørs arealer

- Sadelskab i sadelrum, samt eventuelt skab i stalden, holdes til enhver tid ryddeligt af den enkelte opstalder.

- Man lader aldrig én hest stå tilbage ude - tag altid den sidste hest med ind.

- Sidste M/K der forlader stalden er ansvarlig for at stalden forlades korrekt

Sørg for at du altid efterlader alt, som du selv ønsker at finde det og at du er overfor andre, som du ønsker de er overfor dig :-)

Regler for brug af SRI's faciliteter

-  Er man ikke opstalder kræver det facilitetskort samt medlemskab at benytte klubbens faciliteter.

- ALLE uanset alder skal bære ridehjelm når de rider på SRI's område

- Unge under 16 år må ikke ride, hvis der ikke er andre til stede i klubben

- Longering i ridehallen er ikke tilladt. Der kan i særlige tilfælde gives dispensation af bestyrelsen.

- Springning og bomtræning er tilladt i ridehallen alle dage efter klokken 19, hvis man giver besked i Facebookgruppen senest dagen i forvejen, samt søndage fra klokken 8.00 til 12.00, hvor ridehallen er forbeholdt dem, der gerne vil springe.

- Unge under 18 må kun springe, hvis der er en over 18 til stede i hallen/ved banen (det er ikke nok, at de bare er tilstede i klubben)

- HUSK at samle klatter op efter din hest, når du har benyttet ridehallen - gælder også ryttere udefra

- Hallen er lukket under springundervisning

- Hallen er ikke lukket under dressurundervisning, men der skal vises hensyn til den/dem, der modtager undervisning.